torsdag 2 november 2017

Kort två med crazing medium


♥ ♥ ♥

Som jag skrev i inlägget HÄR så blev det två kort när jag använde schablonen på det kortet.

Så här kommer då kort nummer två.

När jag hade använt schablonen på första kortet tog jag schablonen och tryckte den på en bit akvarellpapper. 
På så vis fick jag även användning för resterande crazing medium.
Hoppas ni förstår hur jag menar!


När det sedan var torrt tog jag ett akrylblock och tryckte på distresser i olika färger. 
Sprayade med vatten och tryckte akvarellpappret på akrylblocket.


Stansade ut ett hjärta i oh-plast och använde som schablon och på det 
embossing paste translucent från Wendy Vecchi.




När det sen hade torkat använde jag mina distress crayons för att få lite mer färg och skuggor.
Några stänkt med akrylfärg i guld och metallic fick avsluta det hela.

Det lilla hjärtat är utstansat i akvarellpapper.
Färgat med distress ink och embossat med glittrigt rött embossingpulver från Reprint.


Grattis på födelsedagen kommer från Malins stämplar och är monterade 
med 3d-kuddar.


Tycker det är så kul att fixa, trixa och pyssla med olika färger, medium och tekniker.
Inte alltid jag blir nöjd MEN ibland så händer det faktiskt!

Allt från mig den här gången.

Hoppas ni har en fin dag!


♥ ♥ ♥

Jag finns även på Facebook och Instagram.
Så har ni lust får ni gärna kika in!

//

You can also find me on

Instagram and

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...