måndag 12 juni 2017

Distress Crayons


♥ ♥ ♥

Jag har blivit med Distress Crayons

OCH oj oj så roliga dom är att jobba med!

På kortet som jag visar idag har jag kletat och kladdat med många olika produkter, mestadels från Tim Holtz/Ranger.

Ska försöka att i korta drag förklara vad jag gjort. Även om jag inte minns allt.


Började med att stryka en bit akvarellpapper med vit gesso.

Sen stämplade jag blommorna med brushed corduroy och embossade med 
liquid platinum.

Skar sen ut det hela till önskad storlek. 
Den ena blomman ville jag ha "hängandes" ut över kanten. 
Så där använde jag sax. 

Efter det färgade jag in hela motivet med olika Distress Crayons.
Här använde jag både pensel och fingrar.
Det blir en fin struktur med pennorna ovanpå gesson.

När det var klart använde jag två shabloner och duttade bort färg med en fuktig papperslapp.


När sen hela motivet var torrt duttade jag lite här och där med glitterfärg guld från Panduro.


Även kanterna runt hela motivet har fått glitterfärg.

Det glittrar så fint om hela kortet.


Innan jag monterade motivet på dekorgummi virade jag ett jutesnöre runt.


Materiallista:

Stämplar: Gummiapan, Tim Holtz Flower Garden
Färger: Distress Crayons set 1, 3, 8
Schablon: Tim Holtz Floral, ScrapBerry´s Damascus
Övrigt: jutesnöre, glitterfärg, dekorgummi Panduro, embossingpulver Ranger Liquid Paltinum, vit gesso Winston & Newton, akvarellpapper Canson Montval, cardstock Bazzill orange peel white

♥ ♥ ♥

Kortet lägger jag till:

Simon Says-Touchy Feely

♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. Gorgeous card and I love how you've created the texture on that gorgeous flower panel...it looks fabulous! Thank you so much for sharing and for playing along with us over on the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog... x

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...