fredag 13 maj 2016

Jordgubbar


♥ ♥ ♥ 

Detta kortet började med att jag ville testa att göra en rutig bakgrund!

Sen att det slutade som det gjorde är väl lite som det brukar.
Tänker mig en sak och så blir det något helt annat.


Till den rutiga bakgrunden använde jag en schablon från My Favorite Things och en grön distress.

Så satt jag där med min färdiga bakgrund och visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta.

Så det fick bli några jordgubbar tillsammans med lite annat smått och gott!


Till jordgubbarna har jag använt mig av olika röda distresser och till bladen olika gröna.

Blomman och fjärilen är även dessa från två olika dies.

Den söta kakservetten har jag fått av en vän. 
Satte dit den med en bit svart washitejp.


Texten kommer från Gummiapan och är embossad med vitt pulver på svart cardstock!

Blev riktigt nöjd med kortet till slut.
Tycker det blev en fin sommarkänsla över det hela.


Kortet lägger jag till:

Simon Says-Emboss It

♥ ♥ ♥ 



2 kommentarer:

  1. Such a gorgeous card Nilla, love the way the gingham background becomes ombre!

    SvaraRadera
  2. Love your beautiful card! The colors are fabulous. Thank you so much for sharing with us at Simon Says Stamp Monday Challenge. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...