måndag 7 mars 2016

Hornuggla


♥ ♥ ♥

Tidigt i går morse när vi satt och åt frukost fick jag syn på den här fina Hornugglan precis utanför vårt köksfönster. Det blev full rulle efter kameran!!! 
Tänkte jag måste skynda mig innan den ger sig på kas!

Bilderna går att klicka till större!



MEN ack vad jag bedrog mig!

Trots det regniga och ruggiga vädret satt den lugnt kvar och sov i godan ro!


Så det blev en hel massa foton!

Inte var dag man är så lyckligt lottad med en uggla cirka 3 meter utanför huset!


Kan förstå att den borrade upp sig för att kunna hålla värmen!


Kikade på mig och undrade kanske
"finns jag på sociala medier nu eller?"
och svaret blev såklart JA!!!


Vid 18,10 på kvällen började den röra så sakta på sig. Putsa fjädrarna och strax därefter var den försvunnen!

Cirka NIO timmar hade vi denna vackra fågel i vår trädgård.
Snacka om LYCKA för en uggleeälskare som mig!


Sista bilden sent på kvällen därav kvalitén.

Ser ut som den kikar rakt in i kameran och vill säga

HEJ och GOODBYE nu sticker jag!!!



LYCKA TILL lilla Hornuggla på dina äventyr.
Du får gärna komma på besök igen!!

♥ ♥ ♥

Det var förresten många olika åsikter om vilken art det skulle kunna tänkas vara.
Så Falsterbo fågelstation kom faktiskt hit och hjälpte oss med artbestämning, KUL!!

♥ ♥ ♥





3 kommentarer:

  1. Oh! How lucky you are!
    What a beautiful owl to have in your garden the whole day and to take photos! Really enjoyed this post

    SvaraRadera
  2. Oh! How lucky you are!
    What a beautiful owl to have in your garden the whole day and to take photos! Really enjoyed this post

    SvaraRadera
  3. OH, Gunilla, what a fun post.
    What beautiful photos you got of the fabulous owl.
    I love how it looked right into your camera.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...