tisdag 16 februari 2016

Kort av rester


♥ ♥ ♥

Detta kortet blev till för att jag misslyckades att stansa ut blomman när jag skulle göra detta kortet.

Akvarellpappret var för tjockt och jag slarvade med att lägga extra platta mellan när jag skulle stansa ut. 
MEN i stället för att slänga misslyckandet fick jag till ett kort.


Några av delarna på blomman stansades ut som dom skulle. Så därför valde jag att höja upp just dessa bitar med 3d-kuddar.

Färgerna som jag använt är akvareller från Winsor & Newton.
Det blev även några stänkt med perfect pearls.

Stämplade bakgrunden med en textstämpel från Hero Arts.


Texten "Hipp Hipp Hurra" har jag kört ut på datorn.

Dom små "prickarna" i guld har jag gjort med stickles golden rod.
Eftersom jag ALDRIG vet hur jag ska placera dessa små detaljer gjorde jag dom faktiskt på blankt papper först och limmade dom sedan på kortet när dom var torra. 
Enkelt att testa sig fram innan man limmar på plats.

En bit mönstrat papper från My Mind´s Eye/lime twist och kortbasen är kraft cardstock.


Kortet lägger jag till


♥ ♥ ♥


1 kommentar:

  1. A really pretty card and I love how you've used the die, very clever idea! Thank you so much for sharing your project and for playing along with us over on the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog... :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...