måndag 14 december 2015

Rosetter med washitejp


♥ ♥ ♥

Fick en idé som jag var tvungen att testa.

Har köpt på mig en del washitejp som jag inte riktigt vet vad jag ska använda till.
Så då tänkte jag varför inte göra några rosetter till julklapparna.
Lika bra att använda så dom inte ligger och torkar.



Tejpade remsor på kopieringspapper som jag sedan skar av.


Tre av dom är måtten som finns i beskrivningen nedan.

Två är gjorda med en smalare tejp och då fick jag modifiera måtten lite.
I detta fallet är tejpen 1 cm och längderna 5 cm, 5,5 cm och 6 cm.
Mittbiten kommer jag inte ihåg måttet på.
LITE pilligare att få till men söta när dom väl blev klara.

Limmet som jag använt är Tombow. 
Lätt att använda och torkar snabbt MEN kanske aningens för klibbigt ;-)


Här kommer en beskrivning med bilder hur jag gjort.
Jag har hämtat dom från min gamla blogg och inlägget hittar ni HÄR.

♥ ♥ ♥

Fyra remsor av varje mått utom den som är 6 cm som endast ska vara en, mittbiten!






Har ni några frågor är det bara att hojta till!

♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. WOW, Gunilla, what beautiful bows for packages.
    You always amaze me.

    SvaraRadera
  2. Kæmpe nydelige og så fine gjort

    God dag, klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...