fredag 27 november 2015

Triss med granar


♥ ♥ ♥

Har sett många fina julkort där man använder utstansade granar i olika storlekar.

En sådan die har jag INTE sååååå därför fick använda mig av vad jag har.
Känns inte som jag vill köpa på mig för mycket som rör jul och vinter eftersom det kanske bara används just till den årstiden.

Stansade ut tre granar från en die av Marianne design och klippte helt enkelt av dom i olika storlekar.


Ville även använda mig av mycket färg på kortet!
Så när granarna var utstansade färgade jag in dom med:

Stor-cracked pistachio, evergreen bough
Mellan-peacock feathers
Liten-twisted citron, mowed lawn

Den röda kanten är schablon från My Favorite Things-diagonal stripes.
Till den har jag använt festive berries.

Nu är det jul igen är från hÄnglar och dom tre vita stjärnorna är en die från QuickKutz-stars RS-0765.

En bit svart cardstock, 3d-kuddar och vit cardstock så var kortet i hamn.
Blev ett riktigt färgglatt julkort som kanske inte precis är traditionellt i färgerna MEN kul att testa nytt.


Kortet läggar jag till:

Simon Says-Anything goes

♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. Oh, Gunilla, I just love these Christmas trees, and using the different colors and popping the middle one is perfect! Beautiful colors, and I love your layout with the striped DP on the left! Beautifully done, as always, sweet friend! Hugs, and keep warm!

    SvaraRadera
  2. Hvor er det smukt... og sikke dejlige farver du har farvet træerne med

    Ha en hyggelig aften, klemm

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...