torsdag 5 november 2015

Trädgården i november


♥ ♥ ♥

Idag står det städning på schemat.

MEN då kom jag på den genialiska idén att att ta en tur med kameran i trädgården istället :-)

Blir så lycklig i själ och hjärta av allt underbart som fortfarande finns där ute trots att det är i början av november.

Jag är INGEN typ som gillar vinter med kyla, blåst och slask. Så för min del får det MER än gärna fortsätta såhär tills våren ska göra sitt intåg.

Det blev några bilder och dom flesta går att klicka till STÖRRE om ni skulle vilja göra det.

Så till rundturen!

Den här lilla skönheten har placerat sig i krukan helt av sig själv.
Den står där så fint tillsammans med  en självsådd lobelia.


Lobelian var pytteliten till en början MEN har växt till sig och blivit riktigt tjusig!


Sommarblomma tillsammans med höstlöv


Hittade några gamla prismor i garaget som får pryda klätterhortensian.


Benved i alla dess former gillar jag.
Körsbärsbenveden är nog en favorit.


Svamp i gräsmattan som någon smaskat lite på.


Blåklocka invid husväggen.


Finns fortfarande lite att plocka och njuta av!
Alla som har trädgård borde ha hösthallon.

 

Orange är inte min grej i trädgården.
MEN det bryr sig inte denna lilla vallmo om! Så den får väl stå kvar då.

 

Undrar just om inte dessa små nävor pratar med varandra om vädret.


Nävorna blommar från tidig sommar till sen höst.


OCH inte bryr dom sig att deras vackra höstlöv kanske inte precis passar till blommornas färg.
I naturen passar alla färger ihop!


Letar kanske efter solen?


Ännu en favorit, JÄTTEVERBENA!


Sockblomma är en underbar marktäckare.
Får nog bli några fler nästa år.


Årets sista höstanemon.


Detta var min tur i trädgråden den
3 november 2015!
Kan inte bli annat än lycklig.

♥ ♥ ♥

1 kommentar:

  1. WOW, Gunilla, I love all the beauty you captured through your camera lens.
    Love all the pretty colors.
    Beautifully photographed!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...