tisdag 3 november 2015

Löv löv och ännu mer löv



♥ ♥ ♥

Fick ihop några löv, som ni kan se HÄR, när jag satt och lekte med stämplar och färg mm.

Så nu återstår bara att få dom på något kort eller annat.

Här kommer det första som alltså blev ett kort!


Det stora lövet från Hero Arts är en stämpel som jag färgat med distresser. Sprayat med vatten och sedan stämplat.
Dom små löven är från en dies och även dessa har jag färgat med distresser.
Diesen är från Impression Obsession och heter DIE095-D

Ramen bakom löven fick jag faktiskt idén till när jag låg och tittade på tv.
Så egentligen var det väl själva ramen som utgjorde basen för kortet.

Färgade in en dies från Spellbinder med VersaMark. Placerade den med "infärgningen" neråt på pappret. 
Därefter debossade jag den och embossade sedan hela ramen med guld.
Inte helt lätt att förklara MEN det är bara att fråga om ni undrar över min något märkliga förklaring ;-)


Detta är något av det som jag använt mig av.
Distresserna är peeled paint, abandoned coral och fossilized amber.

Pennan från Sakura är sååå fin just till höstfärger.
Har dragit några streck med den på löven och sedan målat ut dessa med en våt pensel.


Texten från Gummiapan är också embossad med guld.

Det blev en fin lyster på kortet med embossingen i guld och detaljerna med den glittriga pennan.


Nu borde jag nog börja med julkorten MEN det känns som att jag hamnat i ett träsk av löv :-)


Kortet lägger jag till

Simon Says-So Glossy

♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

  1. Oh, Gunilla, what a beautiful card, and I just love the leaves and your amazing frame! How brilliant to use the Spellbinders dies with embossing ink and then make them a beautifully rich gold! It's stunning, and I love it!! Hugs!

    SvaraRadera
  2. Super lækkert og elegant kort

    God aften, krammer

    SvaraRadera
  3. Stunning card, the leaves look amazing. Really pretty. Thank you so much for joining us at Simon Says Stamp Monday Challenge. Hugs, Sandra

    SvaraRadera
  4. OH, Gunilla, this is simply beautiful.
    Gorgeous leaves & fabulous design.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...