fredag 14 augusti 2015

Embossing



♥ ♥ ♥

Fick syn på den här paketstämpeln från Stämpelgården och en idé dök upp i skallen,

nämligen EMBOSSING!!

Ville hålla korten rena och enkla så därför valde jag slät vit cardstock och väldigt få dekorationer.

Embossade paket och text med gold detail från Reprint.
Sen embossade jag en remsa med guld sparkle. Också det från Reprint.

Monterade själva motivet med dekorgummi/fun foam.
Därefter satte jag fast den glittriga remsan.



JULKORT i augusti har nog ALDRIG hänt i den här bloggen.

MEN någon gång ska va den första och det är nog NU då!

Ville nämligen testa att göra designen även på ett julkort.


 Embossat med samma pulver på paket och text som på första kortet.

Till det röda har jag använt två olika embossingpulver, ruby red och hologram.
Remsan i guld är guldfärgat papper med självklistrande baksida.

Stjärnorna, en die, är även dom embossade med samma pulver som den röda remsan.


En bild på något av det jag använt.

Ett embossingpulver som har en VÄLDIGT fin effekt är hologram.
Var nog ett av dom första pulvren som jag införskaffade.


Det blev en väldigt enkel design på korten. 
Bra om man skulle vilja göra några stycken. Som julkort t.ex ;-)

♥ ♥ ♥


1 kommentar:

  1. Hi, Gunilla!
    Both cards are simply beautiful.
    I love the gold embossing & fabulous design.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...