måndag 23 mars 2015

Pelargoner och strykjärn


♥ ♥ ♥

Planterade om mina pelargoner härom dagen och sen fick jag lust att pyssla ihop ett kort med pelargonstämpeln från Unity Stamps!
Den tröttnar jag nog aldrig på.


Det började med att jag såg en så fin bild på pinterest som jag blev inspirerad av.

Började med att stämpla en STOR bakgrundsstämpel med VersaMark och clearembossa.
Därefter distresserade-"färglade" jag med tre olika nyanser över hela ytan. 
Vilka ser ni på bilden nedan.
När bakgrunden var klart använde jag strykjärnet för att få bort embossingpulvret. Detta för att få bort det glansiga effekten.

Har testat tekniken med strykjärn förut och det var på det HÄR kortet.


När detta var gjort stämplade jag blomman i svart och färglade med mina Derwentpennor i färgerna 5140, 4200, 5160, 4110 och en liten aning med min vita prismapenna.


Texten är från Inkido. Embossad med guld och monterad med 3D-tejp.
Till fjärilen från Memory Box har jag satt en bit washitejp på cardstock och sedan stansat ut.

Till den guldiga kanten har jag använt två olika embossingpulver och sedan lite stickles för att ta upp färgerna som jag använt på kortet. Tycker att stickles diamond passar till mycket eftersom det har många olika nyanser av glitter i sig.


Kortet läggar jag till


Allt från mig.

Hoppas ni får en fin start på en ny härlig vecka!


♥ ♥ ♥









6 kommentarer:

  1. A fabulous card - a gorgeous colour scheme with a beautifully colour flower and lovely over stamping!!

    Thank so much for joining us with Simon Says Stamp Wednesday Challenge
    hugs
    Heather xx

    SvaraRadera
  2. Kanonsnyggt kort! Läckra färger och snyggt motiv!
    Det måste jag testa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ciza...tycker du ska testa. En väldigt kul och enkel teknik!

      Radera
  3. Gunilla, this is simply GORGEOUS!
    I love every detail.
    Beautifully done!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...