måndag 29 december 2014

Tulpan


♥ ♥ ♥

Efter alla julkort så blev jag sugen på att göra ett kort lite mer i vårens tecken.

Så det fick bli ett med en tulpan.

Har börjat med att stämpla en ram med ett motiv från Unity stamps på cardstock classic straw i archival ink coffee.
Hur stämpeln ser ut kan ni se HÄR.


Tulpanen är från Penny Black och heter Poised 3065K.
Har färgat in motivet med sap green och rose madder.
Sedan har jag skuggat med mina Prismapennor både på och runt motivet.


Därefter har jag målat tulpanen med två lager modpodge. 
Precis som på detta kortet.

Till bakgrunden har jag använt stämplar från Hero Arts, Crafty Individuals m.fl.....

OCH efter det har jag gått loss med fint sandpapper över hela.


En detaljbild på dekorationen i guld.
Det runda gemet var silver från början som jag embossat med guld.


Även texten är embossad med guld.


Ville få en vintagekänsla på kortet och blev faktiskt ganska nöjd.

Denna bilden går att klicka något större.

Kortet lägger jag till utmaningen på Simon Says...Anything goes.

Utmaning

♥ ♥ ♥


4 kommentarer:

  1. Er vild med dit kort her... det er så smukt
    og så fin en forklaring du har lavet

    Klem, Lissy

    Har lige tilføjet på min blog, at du skal tørre ganske let med en vådserviet efter distressingen

    SvaraRadera
  2. Wow that is so pretty - I love the soft effect you created.
    Thanks for playing along with us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge.
    Hugs,
    Caryn xxx

    SvaraRadera
  3. Hi Gunilla, What a gorgeous card!! It makes me wish that Spring was already here! Happy New Year my friend!
    Big Hugs,
    Suzan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...