måndag 7 juli 2014

hello SOMMAR


♥ ♥ ♥

Ute är det SOMMAR, SOL och värme.
Dock en aningen för varmt för mig...MEN då är det bara att söka sig till skuggan. Inte klaga sommaren är ALLDELES för kort för det!

Ville skapa ett kort med sommarkänsla.
Fram åkte hÄnglars fina segelbåt som denna gång fått mönsterpapper till segel.
Båten har jag även använt på denna tagen.


För att få till en hav/vattenskänsla fick det bli ett shakerkort.
Fönstret är embossat med en vågliknande embossdie från Cuttlebug.

Hello, Memory Box die, är clearembossat MÅNGA gånger och SOMMAR, även den från hÄnglar, är stämplad med red geranium från Wendy Vecchi, archival ink.



Bakom det prickiga mönsterpappret satte jag en bit vellum för att skapa en mjukare, ljust grå, känsla. 
Det mönstrade pappret är från My Mind´s eye be happy.


Kortet lägger jag till två utmaningar.
Klicka på bilderna så kommer ni dit.

Virginias`s View Challenge #5 Die Cut


Simon says...shake it



Allt från mig den här gången.
Nu ska jag dra ett varv med gräsklipparen ELLER så sätter jag mig här och gör INGET!



♥ ♥ ♥





3 kommentarer:

  1. Oh, I love your shaker card, Gunilla! That little sailboat is darling, and the bright blue sequins perfect inside the shaker! (I'm pinning this!) Thanks so much for sharing your card with us at the Simon Says Stamp Wednesday challenge!

    SvaraRadera
  2. This is very pretty! Beautiful colors! Thanks so much for playing along with us over at the Shake it! Challenge on the Simon Says Stamp Wednesday Challenge blog!

    SvaraRadera
  3. FABULOUS shaker card, Gunilla! I love the sequins and use of die cut! The sea theme is perfect for this design! So glad that you join the fun over Virginia's View challenge!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...