onsdag 8 augusti 2012

Musfällor

Trodde väl ALDRIG någonsin att jag skulle pyssla med musfällor

MEN 

så fick jag syn på den här länken

OCH

så var processen igång......

och ingen är väl gladare än lilla musen som slipper fastna i fällan!


dom var faktiskt riktigt skojiga att göra...

började med att montera bort vissa av detaljerna, sandpappra och så ett lager med opaque matt Titanium White akrylfärg...

har använt mig av My Mind´s Eye papper som jag limmat med Glue N´Seal och sedan även strukit ett lager med detta över papprena 

4U är utstansat i tjockt papp och sedan infärgade med distresser och på det ett lager med clear embossing.


närbild på detaljerna......


alla kanterna på musfällorna har även fått sig ett lager med distress crackle paint picket fence
och så ett lager med Glue N´Seal för att hålla bättre


närbild på den prickiga....


och till sist en med rosenpapper!


På baksidorna är det magnet från Panduro som jag klippt till i lagom storlek



Den lilla musen har jag gjort för typ TUSEN år sedan.
Brukar åka fram som dekoration på ostbrickor!


och så till sist en bild på hur det kan se ut när jag klippt och klistrat.....



Har ni några frågor så är det bara att hojta 

MEN 

inte om hur jag ALLTID lyckas röra till det så i i bomben......

för det mina vänner har jag IKKE något svar på.....det liksom bara händer!

Tjing tjong för denna gång!




14 kommentarer:

  1. Men så söta de var de där små musfällorna.. o så käckt som komihåghållare.. superfint! Kram och så hoppas jag du har en fin sommar.. Moa

    SvaraRadera
  2. Hi Gunilla, I think it is wonderful that you can take a mouse trap and turn it into something different!! All three of them turned out so beautiful! The flower arrangements are just gorgeous! I especially love the colors of the peachy rose patterned one.
    Big Hugs,
    Suzan

    SvaraRadera
  3. Absolutely gorgeous mouse traps! Hugs, Ani
    P.S. We have a candy over at Card Mania Challenges, if you're interested...

    SvaraRadera
  4. Oh Gunilla, these are just so darn cute!!! And I am so happy to say that I am the proud owner of one of this cuties...Hugs...Jacque

    SvaraRadera
  5. A men du ä la go.......perfekt, musen vill dofta på blommorna och vipps så sitter den där....eller kanske ingen bra idé. Saknar dej på fejjan....länge sedan jag fick skratta så där i min ensamhet som jag gör när jag babblar med dej, men du kanske inte hittar ut från ditt stökiga pysselbord;-) Ha det gott vännen kram Cathrin

    SvaraRadera
  6. I've never seen a decorated mouse trap....so cute! Love the little mouse, too...sweet as can be. :)

    SvaraRadera
  7. jättefina.
    såg ett liknande inlägg någonstans och fick så lust att göra några fällor själv.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Nu var det alltför länge sen jag var in och kikade hos dig. Kul att du skaffat nytt krypin. Finfina fällor du fått till.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  10. Hej Nilla. Nu så är jag tillbaka efter lång bloggpaus. Tiden räcker bättre nu när hösten visat sig. Ser att din produktion har fått annan inriktning skratt,,men så sött en rolig idé verkligen och mössen är säker glada Fråga frk Elsas Torsebromöss! Ja stökigt v blir det när man joxar men det måste ju få vara så vad gör väl det vi får ju städa undan själva fniss,

    SvaraRadera
  11. Hej sötaste duuuu!!!!
    Alltså!! Denna idé om musfällorna är ju bara så genial!! :D
    Så urfina att jag har svårt att slita blicken ifrån dem! :)

    TAck snälla rara du för dina ord inne hos mej!
    Jag har ju varit ofantligt dålig på att både blogga och att kommentera hos andra bloggare detta året..men nu tänkte jag försöka ändra liiiite granna på det iallafall :)

    TA hand om dej sötnos och trevlig helg!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  12. ÅÅåå disse var stilige og nydelige:)
    For en ide da:))¨
    Ha en fin dag min venn:)
    Klem

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...